Det auktoriserade maskinförsäljnings- och serviceföretaget i Södermanlands och Västmanlands län.

  Öppet mån-fre 7-17   |  016-48 14 60  |  kontakt@strengbohm.se

Det auktoriserade maskinförsäljnings- och serviceföretaget i Södermanlands och Västmanlands län.

Verkstadsplanerare

Vi söker vi nu en verkstadsplanerare till vårt team – en ny roll – som skall ansvara för planeringen för våra mekaniker både i verkstad och fält samt föra dialog med kunder, medarbetare och leverantörer.

Företag: 556413-9573 Strengbohm Eneby AB, 016-48 14 60
Omfattning: Heltid, med start så snart det är möjligt.
Arbetstid: Vardagar 07-16
Plats: Eneby 6, 63509 Eskilstuna

Om företaget
Vi är ett privatägt aktiebolag utanför Eskilstuna som säljer och reparerar entreprenadmaskiner över Mälardalsregionen. Vi är stolta återförsäljare av varumärken som Kobelco, Kramer, Ljungby, Takeuchi och Wacker Neuson.

Sedan förra året driver vi serviceverkstaden i egen regi – utrustar, servar och reparerar både i verkstaden Eskilstuna och ute i fält med våra tre specialutrustade servicebilar.

Som medarbetare hos oss omfattas man av kollektivavtalade försäkringar och tjänstepension (Motorbranschen Transportavtalet).

Om tjänsten
Som planerare har du flera viktiga ansvarsuppgifter som på ett eller annat sätt kretsar kring arbetet med planeringen.
Som stöd i dessa uppgifter finns resurser som verkstadschef och reservdelsansvarig.
Du arbetar mestadels i vårt affärssystem Orfala med verkstadsplanering samt ute på verkstaden där du har ständig kommunikation med dina medarbetare. 

Arbetsuppgifter
– Svara i telefon och på mail
– Planera för ett jämt flöde
– Se till så att kalkylerade tider håller
– Arbeta för att verkstadens produktivitet och drift optimeras
– Administration för verkstaden och maskiner, bl.a. garantier, spårningsutrustning, dokumentation, miljövarudeklarationer etc.
– Vara andra enheter behjälplig

Krav
– Goda datakunskaper
Så att du med lätthet kan sätta dig in i nya system

– Talar och skriver obehindrat på svenska
Kommunikationen sker i skrift samt telefon och behöver vara konkret och tydlig.

– Goda kunskaper i engelska
Servicedokumentation och dialoger mot flera leverantörer sker på engelska.

– Fallenhet för ordning och struktur
Så att du löpande håller överblick och kan se mönster.

– Körkort
Verksamheten ligger på landsbygden dit kollektivtrafiken inte når.

Din profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du är lösningsorienterad. Du strävar efter att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Då arbetsuppgifterna är många och innebär mycket planering och administration är det viktigt att du kan prioritera och vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Vi ser att du har grundläggande datakunskap då mestadels av arbetet sker i vårt affärssystem Orfala.

Tidigare erfarenhet av administrativ tjänst.

Meriterande
Tidigare erfarenhet av planering och resurshantering gärna inom liknande bransch.
All form av kunskap tyska.
Branschspecifikt tekniskt kunnande.

Ansökan
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.

Välkommen med din ansökan redan idag till:
Petra Schjött
070 – 326 21 00
petra@strengbohm.se

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta använda denna webbplats accepterar du vår användning av cookies.  Lär dig mer